Destanlar Şehri Çanakkale

canakkale-destani-ana-gorsel

YARATICI DRAMA GEZİ PROGRAMI

ÖLÜME GİDEN SAVAŞ, TOPRAKTA YATAN DOSTLUK”

PROJENİN AMACI

• Yaratıcı Drama ile Öğrenme (Kostümlü sunumlar)
  • Görsel ve İşitsel bir etkinlik
  • İnteraktif Ortam Yaratmak
  • Ön çalışma ile öğrencinin öğrenme algısının açık olmasını sağlamak
  • Kültürel değerlerimizin ve tarihimizin yeni nesillere aktarımının kalitesini aktarmak
  • Savaşın insani sonuçları ve “Anzak”lar

FAYDA

• Çocukların Gözünden Savaş
  • Öğrenci Seviyelerine Göre Sunumları Hazırlanmış “Çanakkale Cepheleri Tarihi”
  • Mustafa Kemal Doğuyor
  • Tarihin Önemli Karakterleri
  • Öğrencinin Aktif Rol Alması ve Kendini İfade Etmesi
  • Muhakeme ve Analiz Becerisi
  • Eğlenerek Öğrenme
  • Tarihin Kendi Zaman İçerisindeki Yaşayışı ve Algıyı Mümkün Olduğunca Hissettirmeye Çalışmak

***Projemiz tarih danışmanlarımız, çocuklar ile gezmek konusunda uzman rehberimiz, müfredat bilgisi yüksek İlköğretim Tarih Öğretmenimiz ile birlikte, Çanakkale belgeselleri araştırılarak hazırlanmıştır.

“ÖĞRENCİ SUNUMLARI İÇİN SEÇİLMİŞ TARİHİ KARAKTERLER”

• YARBAY HÜSEYİN AVNİ (ARIBURNU 57.ALAY)
  • MUSTAFA FEVZİ ÇAKMAK
  • ENVER PAŞA
  • SEYİT ONBASI
  • NUSRET MAYIN GEMİSİ- GÜVERTE YÜZBAŞISI HÜSEYİN
  • HÜSEYİN KAÇMAZ (EN YAŞLI GAZİ)
  • CEMAL PAŞA
  • YAHYA ÇAVUŞ
  • NUSRET MAYIN GEMİSİ- ÖNYÜZBAŞI ÇARKÇI ALİ
  • LIMAN VAN SANDERS (SAAT)
  • JOHN SIMPSON KIRKPATRICK
  • NUSRET MAYIN GEMİSİ- TOPHANELİ YÜZBAŞI HAKKI
  • NAZMİ BEY, NUSRET MAYIN GEMİSİ

Örnek Sunumlar

HÜSEYİN KAÇMAZ (EN YAŞLI GAZİ)
huseyin-kacmaz

• Balkan, Çanakkale ve Kurtuluş Savaşı’nda toplam 14 yıl savaştım. İstiklal Madalyası aldım vatan sağ olsun.
  • “Plevne’de savaşan babam, Balkan ve Çanakkale Savaşları’na asker olarak gitmemem için o zamanın parası 40 altın olan bedeli vermek istedi. Annem buna şiddetle karşı çıkmış. ‘Ben onun beşiğini sallarken oğlum beni şehit veya gazi anası yapacak diye ninniler söyledim, nasıl olur da savaşa göndermem’ diyerek karşı çıkmış. Sonra da donumun uçkuruna 3 altın koyarak, beni kınalayıp askere göndermiş. Ben de yıllar sonra , savaşlardan kaçmadığımız için soyadı kanunu çıktığında ‘Kaçmaz’ soyadını uygun gördüm.”
  • Dünyanın en yaşlı son Çanakkale gazisi” 1994 yılında 110 yaşındayken aranızdan ayrıldım.

JOHN SIMPSON KIRKPATRICK

huseyin-kacmaz1892 de İngiltere’de bir balıkçı köyünde dünyaya geldim. Babam ve O’nun babası fırtınada mahsur kalan balıkçı tekneleri kurtarırlardı. Çocukluğum teknelerdeki hayatları kurtaran aileme izlemek ve onları yardım etmekle geçti. Savaşa gitmeyi kabul etmedim ancak mecbur bırakılınca sıhhiye askeri olarak orduya yazıldım. Öldürmek bana göre değildi, komutanlarıma direndim, benim savaşmayacağımı anlayınca kendi halime bıraktılar. Köylerden birisine gittim ve bir eşek satın aldım.

Savaş alanında her iki tarafa da su ve ufak tefek malzemeler taşıyordum. Maalesef gittiğim yerlerden boş dönmedim, o kadar çok yaralı vardı ki dönüşte onları sıhhiye çadırlarına taşırdım. 300’ün üzerinde yaralı taşıdığım söylenir. Kendi dostlarım beni “Eşekli Adam” diye tanırlar. Uzun bir süre ailemden öğrendiğim gibi insan hayatını kurtarmaya devam ettim. Ancak kaderim buradaki herkes gibi ölümden kaçamadı, bir makineli tüfeğin yaylım ateşiyle hayatımı kaybettim.

Her iki taraftan da dostlarım oldu. Huzur içinde uyusunlar…

TUR PROGRAMI

1.GÜN (CUMARTESİ) İSTANBUL-ÇANAKKALE

Değerli konuklarımız,

Saat 06:00 hareketle, okulumuzun önünden, gezimize katılan misafirlerimizle Çanakkale’ye doğru yolculuğumuza başlıyoruz.

Otobüste alınan kahvaltımızın ardından öğle saatlerinde Gelibolu’ya ulaşıyor, feribot ile Çanakkale merkeze geçiyoruz.

Trio Antik Kenti ile gezimize başlıyoruz. Anadolu’da Çanakkale Boğazı’nın güney ucu yakınında, Hisarlık Tepesi üzerine kurulmuş İlk Çağ Antik kenti olan Trio Antik Kenti, ünlü Odysseus’un Truva surlarını aşmak ve şehre gizlice girmek için yaptırdığı tahtadan at maketi olan Truva Atı ile buradaki gezimizi tamamlıyoruz.

İkinci durağımız Dardanos mevkii. Burada bulunan Dardanos Tabyası-Hasan Mefsut Şehitliği’ni geziyoruz. Daha sonra Troia, Assos, Apollon, Smintheion, Tenedos, Troas Ören yerleri ile Dardanos Tümülüsü kazılarından ele geçirilen arkeolojik eserlerin teşhir edildiği Arkeoloji Müzesi’ni geziyoruz.

• Müze Gezisi sonrası merkezde bulunan restoranda öğle yemeğimizi alıyoruz.
  • 18 Mart 1915 Deniz Zaferinin 67. yıl kutlama programı kapsamında kurulmuş olan Çanakkale Deniz Müzesi’ne doğru hareket ediyor, müzenin içinde bulunan Nusret Gemi maketi, resim, fotoğraf galerisi ardından Çimenlik Kalesi’ni geziyoruz.Çanakkale ile özdeşleşen, kapısında bulunan aynalardan adını alan ve Evliya Çelebi’nin de Seyahatname’sinde bahsettiği 1890 yılında kurulan Aynalı Çarşı ile gezimize devam ediyor, Çanakkale Saat Kulesi’ni gördükten sonra konaklama yapacağımız otelimize doğru harekete geçiyoruz.
  • Otelimize yerleştikten sonra, akşam yemeği için bir araya geliyoruz. Sabah erken saatlerde otelden ayrılmak üzere kahvaltıda buluşuyoruz.

2.GÜN (PAZAR) ÇANAKKALE-GELİBOLU-İSTANBUL

• Güney CepheÇanakkale Boğazı’nın Avrupa yakasında bulunan Güney Cephesi’nde ilk durağımız Kilitbahir Kalesi ve devamında Sarıkule, kalenin güneyinde bulunan Namazgah Tabyaları, kahraman erlerimizden Seyit Onbaşı’nın mermiyi kucaklayıp Ocean Gemisi’ni vurduğu yer olan Mecidiye Tabyası, Mecidiye Şehitliği ve Seyit Onbaşı’nın heykelini gördükten sonra Kuzey Cephesi’ne doğru yola çıkıyoruz.
  • Kuzey CephesiKuzey Cephesi’nde ilk durağımız, Arıburnu-Anafartalar bölgesinde savaş malzemelerinin bulunduğu, üniformaların sergilendiği Kabatepe Müzesi, Anzakların çıkartma yaptığı Anzak Koyu Tören Alanı, Arıburnu Mezarlığı, kucağında İngiliz askeri taşıyan Mehmetçik’in mermer üzerinde bulunan, savaşta hayatını kaybeden Avustralya ve Yeni Zelanda askerlerinin anısına yapılanKanlısırt-Avustralya Anıtı, Orijinal Anzak Siperleri ve Tünelleri, başta komutanlar olmak üzere şehit düşenlerin anısına yaptırılan 57. Alay Şehitliği, bölgede çarpışmış olan askerlere mensup Kesikdere Şehitliği,en şiddetli çarpışmalara sahne olan Bombasırtı, Atatürk’ün askerlere hitaben ‘Cephaneniz yoksa süngünüz var’ sözünü söylediği 261 Rakımlı Tepe, Mehmetçik Kitabeleri, 10 Ağustos 1915’te yapılan süngü taarruzunu yönetirken bir şarapnel parçasının göğsüne isabet etmesi ve kalbinin üzerinde bulunan saati parçalaması olayının yaşandığı yer olan Conkbayırı, Conkbayırı’nın deniz tarafındaki sahile çıkartma yapanların anısına Yeni Zelanda Anıtı’nı görüyor ve öğle yemeğimizi alıp Şehitlik Abidesi’ne doğru yola çıkıyoruz.
    • Öğle yemeği molası
    • Öğle yemeğimizin ardından turumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.
  • Çanakkale Savaşları’nda verilen 250.000’den fazla şehidimizin anısına yaptırılan Şehitler Abidesi, çıkartma sahili kabul edilen Morto Koyu, Türk askerinin ateşi sonucu yaşamını yitiren Britanyalı askerlerin mezarlarının bulunduğu V Sahil Mezarlığı, Ertuğrul Koyu ve Tabyası, Yahya Çavuş Anıtı ve Şehitliği ardından hem Gelibolu Savaşları için hem de bu savaşlarda ölen ve mezarları bilinmeyen veya kaybolan ya da Gelibolu sularına gömülen kişilerin anısına dikilmiş olan Helles Anıtı’nı ziyaret ettikten sonra;4 Haziran 1915’te başlayan III. Kirte Muhaberesi’nde yaşanan olayın anısına yapılan Sonok Anıtı, 28 Haziran-5 Temmuz arasında yapılan Zığındere Savaşları’nda şehit düşenlerin anısına yapılanZığındere Sargıyeri Şehitliği’ni ziyaret ediyoruz.Gezi rotamız bu son ziyaretimizin ardından sonlanıyor.  İstanbul’a dönüş yolu üzerinde akşam yemeğimiz için Meşhur Tekirdağ Köfteci’sinde duruyoruz. Gece yarısından önce gezimizin başladığı nokta olan okulumuza dönüş yapmış bulunuyoruz.

GEZİ FİYATINA DAHİL OLAN HİZMETLER

• Özel araç ile tüm transferler
  • Sunumlarda kullanılan kostümler
  • Tüm sabah, öğle ve akşam yemekleri
  • Programda belirtilen tüm geziler
  • Profesyonel Rehberlik hizmetleri
  • TURSAB Seyahat Sigortası
  • Otobüs içi ikramlar
  • Turlarımız sırasında mutlaka şirketimiz tarafından bir tur yetkilisi tur boyunca rehberimiz dışında görevli olarak bulunmaktadır.

GEZİ FİYATINA DAHİL OLMAYAN VE EKSTRA ALINACAK HİZMETLER

• Yemeklerde alınacak ekstra içecekler
  • Tüm kişisel harcamalar

482306542165

Please follow and like us: